fredag 13 augusti 2010

Nybyggnadskarta

I onsdags kom äntligen nybyggnadskartan. Nu har vi skissat in hur vi vill att huset ska ligga på tomten och ska skicka iväg detta till arkitekten på Vårgårdahus. Vi har även meddelat ytterligare några ändringar som vi vill göra i planlösning och fönstersättning. Nästa steg blir att få klart bygglovsansökan där bland annat nybyggnadskartan med inritat hus ska vara med.

Vi har även fått brev från Vedum med grundritning på köket. Vi ska snart boka in ett besök med dem för att utforma köket enligt våra önskemål och välja badrumsinredning.

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Jag heter marie och kommer med spänning att följa din blogg.
    Jag, min sambo Micke och våra två döttrar befinner oss precis i start groparna för att bygga hus. Långt efter er.... Vi har inte bestämt hus än, det är en sådan djungel.
    Men vi har tittat på just Björkholmen på Vårgårdahus och därför ska det bli spännande att följa ert husbygge!

    Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Hej Marie,
    Lycka till, till er också! Det är verkligen en djungel och för varje beslut man tar har man ändå en tät djungel framför sig. Men jag förlitar mig på att det någonstans på andra sidan finns en vacker vit sandstrand och att det är mödan värt att ta sig dit :)

    SvaraRadera