söndag 17 oktober 2010

1000 val

Tankarna börjar klarna kring de flesta av detaljvalen nu. Vi, eller kanske mest jag, har velat fram och tillbaka under veckan men till min stora förvåning har vi fattat flera beslut. Jag lider av svår beslutsamhetsångest. Jag får lätt en klump i halsen när jag ställs inför ett val. Det återstår några frågetecken där vi väntar på uppgifter från Vårgårdahus innan vi kan bestämma oss. Bland annat gäller det fönsterna. Jag vill gärna flytta ut fönsterna längre ut i fasaden för att få ännu djupare fönsternisch men först behöver jag veta vad som händer med fönsterbrädorna i så fall. Vi väntar även på en prisuppgift för att sätta solskyddsglas i den stora fönstergaveln.

Här är några av våra inredningsval:


Frihängande köksfläkt från Fjäråskupan


Fristående badkar från Westerbergs


Takdusch från Gustavsberg


Kamin från Contura


Andra val som vi har brottats med under veckan har varit golvlister, innertak och utomhuskran. Slutligen har vi nog bestämt oss för släta eklister, slätspacklat innertak i de flesta rummen och två utomhuskranar.

Imorgon ska vi ner till kommunen och lämna in den nya kartan för husets placering och försöka få svar på om det är något mer vi behöver komplettera med. Det finns viss risk för att de även kommer att kräva ett sakägaryttrande från grannarna pga att carporten fortfarande står med en liten del på den prickade marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar