söndag 19 juni 2011

Paniken har slagit till

Igår slogs jag omkull totalt av husångesten. Jag har tappat greppet om allt och är säker på att vi kommer dyka upp i tv-rutan framöver både på lyxfällan, byggfällan, byggfuskarna och allt vad det heter. Regnet öser ner och jag kan se fukten och möglet krypa in överallt. Tänk om snickarna inte vet vad de gör, tänk om elektrikern inte ved vad han gör, tänk om plattsättarna inte vet vad de gör..... Jag har målat fan på väggen. Jag vet inte om jag botar min ångest bäst genom att åka till huset eller hålla mig därifrån. Helst vill jag hålla mig därifrån men tänk om det levereras fel kakel eller något annat blir fel och vi inte hinner påpeka det.... Panik helt enkelt.

Det händer en hel del i huset. El och vvs är draget i tak och väggar. Lösullen har sprutats in på vinden. Fönsterfoder och fönsterbrädor är på plats nästan överallt. Byggnadsställningarna har plockats ner och containern är snart full. Nu har snickarna lämnat oss för några dagar för att resa ett annat hus.

1 kommentar: