söndag 25 september 2011

Ett nytt hem skapas

Måtte det dröja länge innan vi ska flytta nästa gång!

Vi har äntligen efter ca 2 veckor i huset kommit så pass i ordning att det känns som att vi har skapat början på vårt nya hem. Man behöver inte börja leta i flyttlådor så fort man ska ha något. Den första tiden var riktigt mentalt stressig. Allt var en enda röra, jag ville komma i ordning och våra stackars katter låg under sängen och tryckte. Nu har hela vår lilla familj bott in sig.

Trots att vi anmälde flytt av internet och telefon 4 veckor innan vi skulle flytta så är det fortfarande inte inkopplat. Just nu har vi fått ett halvtaskigt mobilt bredband skickat till oss under tiden. Parabolen installerades knappt en vecka efter inflyttning men om tv-tittande var en av mina favoritsysslor innan så har jag insett att det finns lite annat att göra när man äger ett hus :)
För tillfället ägnar vi oss åt att måla fasaden och möbler. Jag vill aldrig måla igen efter detta.....
Om ett par dagar ska ägna mig åt betydligt roligare saker. Då ska jag till shoppingmekkat söder ut, med de stora gula påsarna :)

Tänkte visa lite bilder på de rummen som är presentabla:




Mina gulliga små fönsterspottar som jag lyckades övertala F att vi skulle ha.


Stora badrummet


 Lilla badrummet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar