lördag 24 juli 2010

Kakel

Vi har varit på vår första kakelrunda och känner oss mest förvirrade. Hur ska vi kunna bestämma oss? Jag har hittat en svart platta och en tapet som jag kulle vilja ha till köket. Har även hittat ett par intressanta plattor till tvättstugan. Vi får väl se om jag får igenom min vilja. Annars verkar det i dagsläget som om det lutar åt grå eller svarta plattor till golven i badrum och toalett och vita väggar. Sedan var det ju det där med vit platta... Det räcker liksom inte bara att bestämma sig för att man vill ha en vit platta. Det finns mängder av storlekar och nyanser, matt och blankt. Vi har börjat sätta kryss i katalogen vid de plattor som känns intressanta, precis som när man var liten och önskade sig saker i leksakskatalogen, så får vi åka tillbaka vid ett annat tillfälle och koncentrera oss på bara de plattorna.

Förra veckan fick vi vår huspärm och har börjat organisera våra papper. Det närmar sig tillträde på tomten nu. Tyvärr kommer det väl dock dröja ett tag innan det händer något där.

Igår var jag och tittade på det badkaret vi har funderat på och det kändes bra även när jag såg det på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar