onsdag 27 juli 2011

Första målardagen

Äntligen var det slut på regn! I alla fall för ett par dagar framåt. Så nu var det hög tid att börja måla. Vi bestämde oss för att testa med roller. Jag tycker det är väldigt smidigt medan F tycker att det är lika bra att måla med pensel pga att vi ändå måste gå över springorna mellan brädorna med pensel. Jag får kramp i handen av penseln så jag tänker fortsätta med roller. Så det så :)

Jag tog på mig att olja ändträ, vilket var oerhört tråkigt. Som tur är har vi inte så mycket eftersom vi har liggande panel. Senare fick jag även ta på mig att måla fönsterfoder, vilket var pilligt och tog tid. Vi hoppar över att täcka och maska så det gäller att vara stadig på hand :) Kom fram till att vi måste köpa en pensel av mindre modell imorgon för jag kom inte åt ordentligt i hörnen.


Efter en lång dag bjöd grannarna på grillat. Trevligt!
Imorgon tänkte vi ge oss på de högre partierna på huset. Som vanligt vill vi ju inte göra det för enkelt så vi tänkte klara oss utan ställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar